FORMA

Miedzynarodowy festiwal teatru formy

PREZYDENT KRAKOWA PROF. JACEK MAJCHROWSKI ZAPRASZA

Aktualności

Warsztaty „Body – Object. Ciało – Przedmiot” prowadzone przez Polinę Borisową

Dodano: środa, 17 lipiec 2012


Warsztaty „Body – Object. Ciało – Przedmiot” prowadzone przez Polinę Borisową

Scena dla dorosłych Teatru Groteska zaprasza na

Warsztaty „BODY-OBJECT. CIAŁO-PRZEDMIOT”

prowadzone przez Polinę Borisową (Rosja/Francja), które odbędą się w Teatrze Groteska od 24 do 26 sierpnia 2012.

 

Warsztaty „Body – Object. CiałoPrzedmiot” skierowane są zarówno do profesjonalnych lalkarzy, jak i studentów wydziałów aktorskich, czy niezależnych artystów, zainteresowanych nowym podejściem do rozwoju fizycznego.

W oparciu o metody pracy teatru ruchu (mouvement) ten trzydniowy warsztat proponuje badanie transformacji w procesie kierowania naszym własnym ciałem i kierowania przedmiotem (ciałem partnera, lalką). Uczestnicy zapoznają się z techniką rozgrzewki (częściowo opartą na naukach Zeamiego – czternastowiecznego japońskiego dramaturga i teoretyka teatru nô), która rozwija autonomię w przygotowaniu do pracy i pomaga aktorowi na nowo odkrywać swoje ciało po to, żeby zrozumieć jego cechy, zaakceptować ograniczenia i odszukać własną metodologię pracy.

Następnym krokiem w tej cielesnej podróży będzie eksploracja zwierzęcości (animality), która przenosi nas z obszaru ćwiczeń indywidualnych w świat interakcji. Interakcja ta zawiera w sobie nie tylko spotkanie z innym ciałem (ważna przedwerbalna faza improwizacji), ale również spotkanie z przedmiotem nieożywionym (pierwszy krok rzeczywistej animacji). Dlatego też następnym kierunkiem będzie praca z przedmiotem* i jego różnym rozumieniem (partner, lalka lub połączenie kinestetyczne).

Główny cel warsztatu można sformułować jako fizyczne (nie umysłowe) podejście do animacji lalką.

...............................................................................................................................................................................................

Ilość uczestników – 14

Czas trwania warsztatu – 3 dni

Harmonogram obowiązujący codziennie:

  • przed południem – 9.30-12.30
  • po południu – 14.00-18.00

Koszt warsztatów 200 zł

 

Warunkiem przyjęcia na warsztaty jest spełnienie wymagań podanych poniżej oraz wypełnienie i przesłanie drogą mailową (m.ochmanski@groteska.pl) lub pocztą tradycyjną (Teatr Lalki, Maski i Aktora GROTESKA, ul. Skarbowa 2, 31-121 Kraków) formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www.groteska.pl oraz materiaprima.pl

 

Kontakt i zapisy: Marcin Ochmański m.ochmanski@groteska.pl

 

Specjalne wymagania:

– warsztaty skierowane są zarówno do profesjonalnych lalkarzy, aktorów, jak i studentów wydziałów aktorskich, czy niezależnych artystów, zainteresowanych nowym podejściem do rozwoju fizycznego.

sprawność fizyczna

– warsztat zakłada głównie ćwiczenia fizyczne, więc uczestnikom potrzebne będzie swobodne, nieograniczające ruchów ubranie;

– warsztaty prowadzone są w języku angielskim, od uczestników wymagana jest znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym;

 

Organizator nie zapewnia posiłków, napojów (jedynie wodę mineralną), ani nie pokrywa kosztów przejazdu.

 

Uwaga! Warsztaty mają na celu osobisty rozwój uczestników. Nie planuje się więc żadnego pokazu na zakończenie.

 

Formularz zgłoszeniowy do pobrania:

 

   

*****************************************************************

Polina Borisowa

Ukończyła Państwową Akademię Sztuk w St. Petersburgu, na wydziale lalkarskim, ze specjalizacją tworzenie lalek i projekt sceniczny (Rosja 1996-2001). Polina jest również autorką pracy podyplomowej pt. „Wpływ lalkarstwa na rozwój umysłowy dzieci” (Rosja 2003-2005). W latach 2005-2008 studiowała w ESNAM Państwowa Wyższa Szkoła Sztuki Lalkarskiej w Charleville-Mézières (Francja). Brała udział w warsztatach organizowanych przez Marcosa Malafaia (Giramundo, Brazylia), Bruno Leone (I Teatrini, Włochy), Fabrizio Montecchi (Teatro Gioco Vita, Włochy), Massimo Shuster’a (Théâtre de l'Arc en Terre), Gavina Glovera (Faulty Optic, Anglia), Stephena Mottrama (Anglia), Alain’a Gautré (Francja), Pierre’a Fourny (Group Alis France), Royal de Luxe, Christian’a Carrignon i Katy Deville (Théâtre de la Cuisine, Francja).

Dwa z jej przedstawień ujrzało światło dzienne – w roku 2006 spektakl solowy „Lego” w oparciu o tekst Phillippe’a Dorin’a i w roku 2008 „I am what I see” (Jestem tym co widzę), praca dyplomowa, pod kierownictwem pedagogicznym Jo Lacrosse.

W grudniu 2010 Polina dołączyła do zespołu Odradek and Pupella-Nogues Company na sześć miesięcy przyjacielskiej współpracy. W tym czasie pracowała nad swoim spektaklem solowym „Go !”.

Dostała także Nagrodę ZASP podczas 25 Międzynarodowego Festiwalu Sztuki
Lalkarskiej w Bielsku-Białej, maj 2012.

 

Szukajcie kolejnych newsów na www.groteska.pl oraz na FB


..................................................................................................................................

Materia Prima. Forma-Maska. Międzynarodowy Festiwal Teatru Formy

Kraków 17-24 listopada 2012 r.

„Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013”



powrót »

Kup Bilety
 

Szukaj

 
 

Polecamy

 
 


 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013

 

 

Wsparcia udzielili

 

Wsparcia udzielili
 

Sponsorzy

 

Sponsorzy
 

Partnerzy

 

Partnerzy
 

Patroni medialni

 

Patroni medialni

 
Organizator:
Teatr Lalki, Maski i Aktora GROTESKA, ul. Skarbowa 2, Kraków